Fax: 054-260-1149
2026학년도 1학기 재입학생 선발 안내
2026학년도 1학기 재입학생을 다음과 같이 선발하오니 기간 내에 신청하시기 바랍니다.
1. 선발 인원 : 13명 (정원내 12명, 정원외 1명) (초기 입학 당시의 정원내·외 인원을 구분하여 선발하며, 산업교육학부 선발하지 않음)
*정원내,외 초기 입학전형 구분을 모르시는 분은 아래 문의처(교무팀)로 연락하시어 확인하시기 바랍니다.
2. 서류 접수기간 : 2025. 11. 24.(월) ~ 2025. 12. 12.(금)
3. 제출 서류
가. 재입학원서 : 첨부파일
나. 성적증명서
4. 제출처 : 한동대학교 교무팀 (직접 제출 혹은 우편 접수 / 12.12. 우체국 소인분까지 유효함. 단, 해외에서 발송하는 경우에는 2025년 12월 12일까지 도착해야 함)
◦ 주소: (우 37554) 경북 포항시 북구 흥해읍 한동로 558 한동대학교 교무팀
5. 문의처 : 교무팀 (jasing@handong.edu / 054-260-1075)
6. 합격자 발표 : 2025. 12. 19.(금), 오후 개별통지 (SMS 또는 유선)
7. 유의사항
가. 재입학을 원하는 제적생은 제적된 날로부터 1년이 경과 한 후에 재입학 할 수 있습니다.
나. 징계로 인해 제적된 자는 학생지도위원회의 재입학 심의 의결을 거친 경우에만 재입학할 수 있습니다.
다. 재입학 신청자 수가 선발 인원보다 많을 경우는 재학 당시 전체 성적 상위 순으로 선발합니다.
라. 재입학 당해 학기에는 일반휴학을 할 수 없습니다.
마. 재입학자는 재학생 등록 기간에 등록금을 납부 하여야 최종적으로 재입학을 허가합니다.
1) 등록금 고지서 출력 및 납부 안내 : 추후 HISNet 공지 안내
바. 재입학 합격 후, 생활관 입주 신청은 신청 기간 내에 생활관으로 직접 하셔야 하며, 재입학 합격이 생활관 입주 합격을 보장하지 않습니다.
1) 입주 신청 기간 : 2025. 12. 1.(월) ~ 12.31.(수) (12월 한달 간, HISNet RC·생활관 공지 사항 참조/ 한동대학교 RC·생활관 )
2) 입주 문의 : RC전인교육원 생활관지원팀 (054-260-1605)
한동대학교 총장
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Notice on Re-Admission for Spring 2026
We are now accepting applications for re-admission for Spring 2026. Please submit your application within the designated period below.
1. Admission Quota: 13 students (12 within quota, 1 outside quota)
Note: Candidates will be selected based on their original admission category (within or outside quota). Re-admission is not available for the Department of Industrial Education.
2. Application Period: November 24, 2025 (Mon) – December 12, 2025 (Fri)
3. Required Documents:
- Re-admission Application Form (see attached file)
- Academic Transcript
4. Submission Office: Academic Affairs Team, Handong Global University (Submit in person or by mail; submissions postmarked by December 12, 2025, will be accepted. However, if sent from abroad, the documents must arrive by December 12, 2025)
Address: Academic Affairs Team, Handong Global University, 558 Handong-ro, Heunghae-eup, Buk-gu, Pohang-si, Gyeongbuk, 37554, South Korea
5. Contact Information: Academic Affairs Team
- Email: jasing@handong.edu
6. Announcement of Results: December 19, 2025 (Fri), afternoon – via individual notification (SMS, e-mail or phone)
7. Important Notes:
- Students dismissed may apply for re-admission at least one year after the date of dismissal.
- Students dismissed for disciplinary reasons may only be re-admitted upon approval by the Student Guidance Committee.
- If the number of applicants exceeds the admission quota, selection will be based on overall academic performance during the previous enrollment.
- A leave of absence is not permitted during the semester of re-admission.
- Re-admitted students must pay tuition during the regular registration period to finalize re-admission.
◦ Tuition Invoice and payment details (including installment options) will be available via HISNet.
8. Dormitory Application: Successful applicants must apply directly to the dormitory office within the designated period. Please note that re-admission does not guarantee dormitory accommodation.
- Application Period: December 1, 2025 (Mon) – December 31 (Wed), 2025 (TBD via HISNet RC & Dormitory Notices)
- Contact: Dormitory Support Team, +82-54-260-1605
President of Handong Global University